AUTOKLIMATIZACE – PRAHA 4 (PRAHA 11)
Základní servis autoklimatizace zahrnuje:
- Odsátí a recyklace chladiva včetně oleje
- Vakuování s vysušením okruhu
- Podtlaková zkouška těsnosti okruhu
- Plnění chladicím médiem R134a
- Úkony účtované dle skutečně použitého množství:
- Doplnění nového oleje
- Doplnění chybějícího množství chladiva
- Případně doplnění kontrastní látky, používané k odhalení netěsností okruhu
Provádíme základní údržbu i náročné a složité opravy jednotlivých komponentů! Využíváme profesionální diagnostiku okruhu klimatizace s počítačovou podporou pro všechny typy vozidel.
- Plnění klimatizace
- Čištění a dezinfekce klimatizace
- Opravy klimatizace
Pro správnou funkci klimatizace je nutná pravidelná údržba. Vyčištění celého systému a výměna kabinového filtru by měla být provedena 2x ročně, výměna oleje a chladiva nejméně 1x ročně. Pravidelným servisem prodlužujete životnost celého systému a předcházíte poškozením klimatizační jednotky a chráníte své zdraví před škodlivými mikroorganismy a plísněmi.
PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACE
Plně automatický přístroj odsaje staré chladivo, čímž systém zbaví mechanických nečistot a vlhkosti. Následně provedeme vakuaci, která slouží ke kontrole těsnosti a zbavení případných zbytků vlhkosti systému. Nakonec doplníme olej, který je v systému rozptýlen v chladícím médiu a slouží k mazání kompresoru, zajišťuje také chlazení kompresoru a podporuje utěsnění jednotlivých komponentů. Olej do chladiva je mimořádně důležitý pro funkční schopnosti a vysokou životnost okruhu klimatizace. Délka úkonu přibližně 45 min.
ČIŠTĚNÍ a DESINFEKCE
Při čištění klimatizace se aplikuje speciální ochranný prostředek – pěna nebo sprej – přímo na výparník klimatizace. Odstraňuje nečistoty a odstraňuje zápach. Výrobci doporučují ošetřit klimatizaci tímto způsobem alespoň jedenkrát ročně. Délka úkonu cca 30 minut včetně výměny filtru.
OPRAVY
Opravy klimatizací jsou technicky, časově i cenově náročné, proto doporučujeme předcházet opravám kvalitní údržbou. Pokud již dojde k poruše, je třeba nejprve velmi přesně identifikovat závadu pomocí speciálních diagnostických přístrojů. Proto doporučujeme opravu svěřit specializovanému servisu s potřebným vybavením a zkušenostmi.
Nejběžnější závady:
Nedostatek chladicího média – drobný únik chladicí kapaliny R 134a je běžný, okruh není nikdy dokonale těsný (úniky dle údajů výrobců mohou dosáhnout až 30% ročně). Již únik 5% snižuje účinnost chlazení.
Zanesený kabinový filtr omezuje protékající množství vzduchu a tím snižuje účinnost ventilace. Pravidelná výměna je nezbytná pro správnou funkci celého systému.
Znečištěný výparník se projevuje sníženou účinností a zejména nepříjemným zápachem při provozu a v některých případech i po vypnutí klimatizace. Předejit mu lze pravidelným čištěním. Poškozený filtr propouští nečistoty do systému, ve kterém pak dochází k nežádoucím hnilobným procesům a růstu plísní a jiných mikroorganismů.
Nevhodný olej nebo nedostatek oleje vede k poškození kompresoru a tím i k nákladné opravě celého klimatizačního systému. Tomu lze ale jednoduše předejít pravidelnou výměnou a doplněním chybějícího oleje.
Pro zachování mazacích schopností teplotně vysoce namáhaných olejů je nezbytná jejich výměna v pravidelných intervalech daných výrobcem.